• Över 25 års batterierfarenhet!
  • FRI FRAKT FRÅN 999Kr!
 
 
Recensioner
  • Visa alla recensioner
  • Vad kunder säger:
  • 5 Från 5
    Stefan A.:
    Jag fick mina 3 GoPro-batterier jättesnabbt! Tack för fin service!
  • 5 Från 5
    de.:
    Super
  • 5 Från 5
    Alexander L.:
    Tack för en suverän service!
  • 5 Från 5
    Anders J.:
    Kanon service, snabb leverans och et utmärkt produkt!
  • 5 Från 5
    Alexander L.:
    Jättenöjda med Er leverans av våra batterier.

AFFÄRSVILLKOR

Villkor & Bestämmelser (datum 2022-10-01)

Följande villkor gäller för handel med Batteri24.se (Bolaget). Vid beställning accepteras dessa villkor och bestämmelser. Dessa villkor ändrar dock inte dina lagstadgade rättigheter som gäller vid distanshandel. Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren utan föregående avisering till köpare.

Allmän information:

Orderbekräftelse

När du skickar din beställning får du ett e-postmeddelande som bekräftelse på att vi tagit emot din beställning. Detta mejl innehåller information om vad du har köpt, betalnings- och leveransadress, priser och eventuellt transaktionsnummer om du har använt dig av betalkort. Leveranstiden som anges på orderbekräftelsen är endast vägledande.

Betalning och fakturering:

När du beställer från oss har du flera olika betalningsalternativ:

1. Kortbetalning:

Du kan välja att betala med ditt betal- eller kreditkort: VISA, Eurocard, MasterCard, Maestro, JCB och Diners.

Om du är en anonym kund (dvs. du registrerar dig inte som användare) kan du endast använda dig av kortbetalning.

Batteri24.se debiterar kort på köpesumman, inkl. porto, först när vi skickat varorna till dig. Uttaget kommer maximalt att motsvara det totala belopp som visades i varukorgen vid köptillfället och även det totala belopp som skickades med i din orderbekräftelse.

Observera att vid delleverans gäller andra regler när du betalar med kort: Om du har betalat med kort och du får en delleverans av dina varor, så drar vi pengarna först när hela beställningen är levererad.

2. Banköverföring:

Vid betalning via banköverföring skickas varorna först när vi kan se att vi har mottagit betalning för varorna.

3. Elektronisk faktura:

Vid betalning med elektronisk faktura väljer du ”betalningssätt – E-Faktura” och anger därefter GLN-nummer. Efakturan skickas samma dag som beställningen skickas.

4. Swish:

betala med swish till 123 390 75 81

 

Säkerhet när du betalar med kort

Vi har en betalningslösning via Wordline. Alla transaktioner via Wordline i samband med betalning på Batteri24.se sker i krypterad form via SSL.

Det är lagen om “vissa betalningsmedel” som gäller för e-handel. Det innebär att du generellt sett inte kan ses som ansvarig för missbruk av ditt betalkort via Internet. Om du misstänker att en tredje part har missbrukat ditt kort måste du först kontakta din bank och genom denna be att få pengarna tillbaka till ditt konto. Banken är skyldig att göra detta enligt de riktlinjer som Konsumentombudsmannen gav 1996 efter förhandlingar med ett antal organisationer. Banken får bara ta ut pengarna igen om det kan bevisas att det faktiskt är kortinnehavaren själv som har "missbrukat" kortet.

På https://www.bambora.com/sv/se/artiklar/sa-fungerar-kortbetalningssystemet/ kan du läsa mer om säkerheten med att använda betalnings- och kreditkort på Internet.

Leverans

Leveranstid för order:

Normalt får du den beställda varan inom 2-5 arbetsdagar. Om varan är slutsåld meddelas du detta via mail, brev eller telefon.

Vid beställning av flera varor och det finns restnoterade produkter på din order kommer Batteri24.se invänta tills till full leverans kan skickas.

Leveranskostnader

Utöver priset på varorna kommer du även att debiteras frakt. Vid köp till ett värde över 1000kr skickas varorna med gratis frakt. Fraktkostnader utgår normalt från 69kr.

Försändelse

Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar men vid hemleveranser kan det, för vissa orter, tillkomma 1-2 dagar.

Vi dellevererar normalt sett inga order utan inväntar restnoterade produkter innan leverans.

Önskar ni att vi delar upp er order kan ni skicka ett mail till service@batteri24.se dock tillkommer kostnader för extra leverans.

Batteri24.se använder sig av DHL service-point för försändelser, detta då vi anser att det är den snabbaste och säkraste lösningen.

Alla leveranser i Sverige är inklusive moms. Leveranser till länder utanför EU är momsfria.

Ångerrätt

Du som kund har 14 dagars ångerrätt, när du handlar hos oss.

Ångerrätten går ut 14 dagar efter den dag du har mottagit din vara, eller tar den sista varan i fysisk besittning, detta gäller främst när en eller flera av varorna levererats uppdelade i en eller flera delleveranser.

Du måste meddela oss inom 14 dagar från mottagandet att du ångrar ditt köp. Anmälan ska göras på service@batteri24.se / tel: 010-500 60 94 genom att du använder dig av standardformuläret för ångerrätt som bifogas i bekräftelsen av din order. I ditt meddelande måste det framgå tydligt att du vill nyttja din ångerrätt. Du kan inte ångra ditt köp genom att vägra att ta emot varan.

 

Returnering

Du måste skicka tillbaka din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och absolut senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du som kund kommer att stå för de eventuella kostnader som uppstår i samband med returnering av dina varor. Du ansvarar också för eventuella skador eller förluster som skulle kunna uppstå från den tidpunkt du mottagit varorna till att de är i retur hos oss.

Om varan vid retur saknar originalförpackning kan detta innebära en värdeminskning. För att du ska vara säker på att du får tillbaka hela köpesumman rekommenderas du att returnera varan i originalförpackning. (Samt även eventuell extra inpackning vid leverans till oss.)

Varans skick när du skickar den i retur till oss

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Du kan med andra ord prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik, men du får inte ta den i användning. Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del, eller inget, av köpesumman tillbaka. Detta baseras beroende på varans värde vid köp.

Återbetalning av köpesumman

Om du skulle ångra ditt köp får du tillbaka värdet av dina beställda produkter som du har betalat in till oss. Vid en eventuell värdeminskning, som du ansvarar för, kommer detta att dras av från det totala beloppet. Om du vill nyttja din ångerrätt kommer vi att betala tillbaka de betalningar du gjort till oss, exklusive leveranskostnader. Vi kommer att göra en återbetalning med samma typ av betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen. Detta gäller såvida vi inte uttryckligen kommit överens om något annat tillsammans.

Vi har rätt att hålla tillbaka återbetalningen tills vi har fått varan i retur.

 

Om du ångrar ditt köp ska varan skickas till:

Ackumulator och
Batteriteknik i Gränna AB
Åsa 3
56392 Gränna

 

Paketet ska levereras till ovanstående adress och får INTE skickas till en paketbutik eller annat utlämningsställe. Paket som skickas till paketutlämningsställe hämtas INTE ut av oss utan går i retur till dig som avsändare av paketet.

 

1. Skriv ut
Ladda ner och skriv ut avbokningsformuläret (Det bifogas din beställning/faktura som har skickats till din mejl), fyll i och bifoga det i paketet du returnerar. Alternativt bifoga din följesedel/faktura i paketet du returnerar och sätt en ring runt de produkter du returnerar. Och notera att du vill ha pengarna tillbaka.

 

2. Packa
Föremålet ska packas säkert så att det inte går sönder eller blir blött under transporten. Du bär risken för produkten under returen om den är skadad. Återanvänd originalförpackningen, samt ytterligare förpackning. Varan måste vara oanvänd och i komplett skick. Eventuellt innebär det att om du ångrar köpet får du endast en del, eller inget, av köpesumman tillbaka. Detta baseras på hur varans skick värderas vid returleverans.

 

3. Skicka

Paketet ska skickas direkt till ovanstående adress. Kom ihåg att notera spårningsnummer om paketet skulle komma bort under transporten. Paketet ska levereras till ovanstående adress och får INTE skickas till en paketbutik eller annat utlämningsställe. Paket som levereras till paketbutiker hämtas INTE ut.
Observera att det inte är möjligt att leverera paketet personligen på adressen. Utan föregående överenskommelse.

Om transportören ber oss om kontaktuppgifter är vår e-post: service@batteri24.se och telefon: 0390-30313

 

4. Få pengarna tillbaka

Så fort vi fått tillbaka returen återbetalar vi beloppet för varan/varorna till det betalsätt som användes vid köptillfället, summan kommer synas på ditt konto inom 1-5 arbetsdagar. Observera att det kan ta några dagar från det att vi tar emot själva paketet till dess att innehållet registreras som mottaget.
Det är inte möjligt för oss att återföra beloppet till andra konton.

 

Om du kan se att ditt paket har levererats till adressen, men du ännu inte har hört från oss inom några dagar, vänligen skicka ett mejl till service@batteri24.se så kollar vi upp det och återkommer med besked!

» Ladda ner Standardformulär för ångerrätt (PDF) - som finns i din orderbekräftelse. Detta formulär fylls i och returneras endast om du vill nyttja dig av ångerrätten.

 

Reklamation

När du som kund handlar hos oss har du alltid 36 månaders reklamationsrätt. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Kravet för att få sin reklamation beviljad är att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat oansvarigt beteende.

Våra batterier omfattas av 6 månaders garanti. För alla varor (härunder också varor med begränsad hållbarhet) gäller att, allmänt bruksslitage inte kan ses som en fel/brist i enlighet med distansköplagen, även om detta slitage uppstått inom de 3 år i vilka man har reklamationsrätt.

Du måste alltid meddela oss att du har upptäckt fel/brister på varan inom “rimlig tid”. Vi ser som utgångspunkt, att om du klagar inom två månader efter att du upptäckt felet, så anser vi detta vara inom rimlig tid. Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (inom rimlighet) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka väl inpackad och kom alltid ihåg att be om en returfraktsedel innan du skickar din försändelse tillbaka till oss. Kom också ihåg att bifoga kopia av din faktura/följesedel eller ange avsändare och fakturaadress.

Efter att vi mottagit din retur skickar vi en ny, felfri vara, inom en vecka, om vi har den på lager. Detsamma gäller också för om vi har möjlighet att beställa hem den igen. Om vi inte har möjlighet för att beställa hem varan igen och du har betalat för den med betalkort eller kreditkort återbetalar vi hela beloppet till ditt kort. Om varan är betald via bankgiro behöver du meddela oss din banks namn, clearingnummer och kontonummer. Pengarna återbetalas inom 1-3 arbetsdagar.


Returadress:

Ackumulator och
Batteriteknik I Gränna AB
Åsa 3
56392 Gränna

Märk paketet med: “Retur”

FORMULÄR FÖR ÅNGERRÄTT/ REKLAMATION

 

Personuppgiftspolicy

För att du ska kunna ingå handel med oss behöver vi följande information:

Namn, adress, telefonnummer. och e-postadress. Vi registrerar främst dina personuppgifter i syfte att kunna leverera dina varor till dig.

Personuppgifterna registreras hos (Ackumulator & Batteriteknik i Gränna AB) och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

I vissa fall kan din information skickas vidare till en tredje part, till exempel Wordline som hanterar dina korttransaktioner. Samt för Trustpilot, detta för användning vid insamling av t.ex. kundrecensioner.

Som registrerad hos Batteri24.se har du alltid rätt att upphäva denna registrering. Du har också rätt till att få veta vilka uppgifter som finns sparade om dig. Dessa rättigheter har du i enlighet med personuppgiftslagen (Dataskyddsförordningen 2016-679- GDPR och nationell lag). och frågor i samband med detta ska ställas till:

service@batteri24.se

 

Klagovägledning

Om du vill klaga över ditt köp måste du kontakta service@batteri24.se. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du alltid framföra ditt klagomål till berörda nämnder inom området såvida att förutsättningarna för detta är uppfyllda.

 

Ansvarsbefrielse

Vår strävan är alltid att ha en felfri webbplats, men vi kan aldrig garantera att innehållet är 100% korrekt. Detta berör sådant som t.ex. priser, produktinformation, specifikationer och olika produkters kompatibilitet. Batteri24.se har gjort det enkelt för dig att få relevant information på andra webbplatser genom länkar på sidan. Dessa webbplatser ligger dock utanför batteri24.se webbshops kontroll och vi kan därför inte på något sätt hållas ansvariga för innehållet på dessa sidor.

Information om de beställda varorna från sådana webbplatser ingår inte i beskrivningen av de beställda varorna i avtalet mellan Köparen och Batteri24.se

Säljaren ämnar inte heller betala skadestånd för direkta eller indirekta förluster till följd av att den beställda varan kommer för sent fram till Köparen. Detta gäller även förluster som uppkommer av att en eller flera av de beställda varorna skulle vara behäftade med fel eller brister. Också när förseningen eller bristerna beror på Köparens handlande eller underlåtenhet därav. Även omständigheter som ligger utanför Batteri24.se:s kontroll såsom t.ex. krig, uppror, brand, ingripande av staten, beslag, valutarestriktioner, arbetskonflikter av något slag, inklusive strejker och lockouter.

Batteri24.se lämnar alltid en garanti för de varor man beställer men denna garanti kan aldrig överstiga den garanti som tillverkaren av produkten ger.

Ackumulator och
Batteriteknik I Gränna AB
Åsa 3
56392 Gränna

EU VAT nr.: SE556532572601
Tel: 010-500 60 94
E-post: info@batteri24.se

Villkoren uppdaterades senast den 2023-10-20


 
Överst på sidan